Terapia Ręki,
Terapia Ręki z elementami terapii SI,
Terapia ręki z elementami terapii pedagogicznej
Zajęcia adresowane m.in. do osób, które doświadczają trudności w wykonywaniu czynności manualnych, samoobsługowych, z zaburzoną koordynacją wzrokowo-ruchową, z obniżoną precyzją i szybkością ruchów oraz dzieci mających trudności szkolne ( zaburzona grafomotoryka, tempo pisania, nieprawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego).
DLA KOGO TERAPIA RĘKI?
– dzieci niechętnie podejmujących czynności manualne (malowanie, lepienie z plasteliny, układanie drobnych przedmiotów),
– dzieci mających problem z nauką czynności samoobsługi codziennej (ubieranie, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików itp),
– dzieci mających wyraźnie obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej i obręczy barkowej,
– dzieci mających problem z koordynacją obu rąk podczas czynności manipulacyjnych,
– osób wykonujących czynności wymagające dużej precyzji zbyt wolno lub za szybko i niedbale,
– osób z nieadekwatnym przetwarzaniem sensorycznym bodźców dotykowych.
CEL TERAPII RĘKI:
– wspomaganie precyzyjnych ruchów rąk,
– poprawa umiejętności chwytu,
– wzmacnianie koncentracji,
– poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej i planowania ruchu,
– orientacja w przestrzeni i schemacie ciała,
– poprawa jakości odbierania, przesyłania i organizowania bodźców,
– wspomaganie ogólnego rozwoju dziecka
– wzmacnianie poczucia własnej wartości poprzez pozytywne motywowanie
– poprawa percepcji słuchowej, wzrokowej
FORMA ZAJĘĆ
– zajęcia indywidualne
– zajęcia grupowa
Zajęcia prowadzi:
Terapeuta: terapii ręki, terapii SI, terapii pedagogicznej, terapii behawioralnej, wczesnego wspomagania i edukacji uczniów z autyzmem, pedagog, oligofrenopedagog, trener umiejętności społecznych: mgr Sylwia Sawicka
Konsultacje pedagogiczne
Terapia pedagogiczna przeznaczona dla dzieci z problemami w zakresie ryzyka dysleksji
- dysleksji
- dysgrafii
- dysortografii
- z koncentracją uwagi
- z zapamiętywaniem
CO TO JEST DYSLEKSJA
Dysleksja rozwojowa to specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci o prawidłowym rozwoju umysłowym. W tym syndromie trudnosci w uczeniu się można wyróżnić następujące postaci:„dysleksja” – trudności w czytaniu (najczęściej połączone z trudnościami w pisaniu);„dysortografia” – trudności z opanowaniem poprawnej pisowni (w tym także błędy ortograficzne);„dysgrafia” – niski poziom graficzny pisma (brzydkie pismo). Spowodowane są zaburzeniami rozwoju niektórych funkcji poznawczych, motorycznych i ich współdziałania (integracji percepcyjno – motorycznej), uwarunkowanymi nieprawidłową strukturą i funkcjonowaniem centralnego układu nerwowego. Są to zaburzenia głównie funkcji językowych, jak i innych funkcji percepcyjno – motorycznych, a więc spostrzegania (wzrokowego, słuchowego, dotykowo-kinestetycznego), motoryki, uwagi, pamięci (wzrokowej, słuchowej, ruchowej), lateralizacji (orientacji w schemacie ciała i przestrzeni). Badania wykazują, że dzieci te stanowią ok. 15% uczniów (3 uczniów w klasie), w tym 4% to przypadki powaznego nasilenia dysleksji rozwojowej.
Dzieci „ryzyka dysleksji” to dzieci z rodzin, gdzie występowała dysleksja, z nieprawidłowej ciąży i porodu, nieharmonijnie rozwijające się, z nasilonymi trudnościami w czytaniu (w klasie „0”) i pisaniu. Im wcześniej zostaną rozpoznane i objęte opieką – ćwiczeniami logopedycznymi, korekcyjno-kompensacyjnymi, tym większe szanse aby zapobiec ich trudnosciom szkolnym lub je zmniejszyć.
OBJAWY DYSLEKSJI ROZWOJOWEJ
Trudności w czytaniu i pisaniu ujawniają się dopiero w szkole, podczas gdy już w okresie przedszkolnym można zauważyć objawy, które cechuja tzw. dzieci ryzyka dysleksji:
– opóźniony rozwój mowy
– opóźniony rozwój ruchowy (utrudnione raczkowanie, utrzymywanie równowagi), mała sprawność i koordynacja ruchów podczas zabaw ruchowych, samoobsługi, rysowania i pisania (brzydkie pismo)
– trudnosci z wypowiadaniem złożonych wyrazów, wadliwa wymowa
– trudności z rozpoznawaniem rymów, zapamiętaniem nazw, ich sekwencji np. nazw miesięcy, dłuzszych poleceń, wierszy, piosenek, tabliczki mnożenia
– trudnosci z róznicowaniem glosek podobnych fonetycznie, z wydzielaniem (analiza) sylab, głosek ze słów i ich syntezą oraz dokonywaniem operacji na głoskach, sylabach i cząstkach słów
– błędy gramatyczne, trudności z budowaniem dłuższych wypowiedzi
– trudnosci z wykonywaniem układanek i odtwarzaniem wzorów graficznych
– obuoczność, zbyt długo utrzymująca się oburęczność
– mylenie prawej i lewej ręki
– nasilone trudności w czytaniu w klasie „0” i „1”
– nasilone trudności z opanowaniem poprawnej pisowni: długo utrzymujące się pismo zwierciadlane, mylenie liter podobnych pod względem kształtu no. p-b-d-g, l-t-ł, mylenie liter odpowiadających głoskom zbliżonym fonetycznie np. z-s, d-t, częste opuszczanie liter, błędy ortograficzne pomimo znajomosci zasad pisowni.
SKORZYSTAJ Z NASZEJ OFERTY
jeśli chcesz pomóc swojemu dziecku, martwisz się jego licznymi niepowodzeniami w nauce poprawnego pisania i czytania, rosnącym poczuciem niskiej samooceny.
Najnowsze komentarze