Zajęcia grupowe stymulujące rozwój dziecka (logorytmika)
SPRAWDZONE! SKUTECZNE! CIEKAWE!
LOGO-ZABAWY – logorytmiczne zajęcia grupowe…czyli jak mowa dochodzi do wprawy. Usprawnianie słuchowe i ruchowe dzieci z zaburzeniami mowy.
Zapraszamy dzieci do świetnej zabawy będącej połączeniem elementów terapii logopedycznej i rytmiki. Celem zajęć jest korygowanie wad mowy i zaburzeń słuchu przy jednoczesnym uwrażliwianiu na cechy wspólne dla muzyki i mowy, takie jak: rytm, melodia, tempo, dynamika i barwa dźwięku. Ćwiczenia prezentowane na zajęciach wspierają rozwój mowy dziecka, kształtują uwagę słuchowa, zachęcają do mówienia i śpiewania, motywują do wykonywania ćwiczeń artykulacyjnych będących podstawą korekcji wad wymowy, uczą pracy w grupie i współdziałania. LOGO-ZABAWY to zabawy przy muzyce, podczas których, pod okiem logopedy, wykonywane są ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, artykulacyjne i słuchowe Dziecka uczy się rozpoznawania i różnicowania dźwięków mowy i otoczenia, poznaje wspólne dla muzyki i mowy zjawiska, a wykonując przy tym ćwiczenia ruchowe, nabywa ogólnej sprawności równie ważnej jak gotowość do prawidłowego wymawiania wyrazów, zdań, rymowanek. Dzięki LOGO-ZABAWOM dziecko sprawniej wykonuje ćwiczenia logopedyczne, chętniej powtarza trudne artykulacyjnie głoski i szybciej nabiera umiejętności poprawnej wymowy. LOGO-ZABAWY – innowacyjne zajęcia logopedyczne z wykorzystaniem muzyki
Zapraszamy do zabawy dzieci z wadami wymowy i trudnościami w komunikacji językowej. Na naszych zajęciach logorytmika to świetna gimnastyka ciała, buzi i języka. Prowadzimy:
• ćwiczenia oddechowe – tańcząc, skacząc i biegając uczymy dzieciaki dmuchać, chuchać na piórka, puszczać mydlane bańki, wprawiać w ruch skrzydełka wiatraczków…
• ćwiczenia artykulacyjne i gimnastykę narządów mowy – buzie śmiesznie wykrzywiamy, lustereczka przed sobą trzymamy i głoski dobrze wymawiamy
• zabawy słowno – ruchowe – skocznych melodii słuchamy i wesołe piosenki śpiewamy. Dzięki temu nowe słowa łatwiej wymawiamy
• ćwiczenia rytmiczne – głośno klaszczemy i tupiemy, a przy tym rytmicznie maszerujemy
• zabawy słuchowe – nastawiamy ucha, każde z nas cierpliwie słucha, nazywamy, co słyszymy i pamięć w ten sposób ćwiczymy
• techniki relaksacyjne i zabawy ruchowe – gramy na bębenku, tamburynie i grzechotkach, chodzimy na paluszkach, kładziemy się na poduszkach• zajęcia w małych grupach – w grupie raźniej i weselej, wspólnie przygód mamy wiele
LOGO-ZABAWY to 12 zajęć logopedyczno-muzycznych. 45-minutowe ćwiczenia prowadzone są w małych grupach 4-8 osobowych, zróżnicowanych wiekowo (3-4 lata, 5-6 lat, 7-9 lat).Zajęcia odbywają się raz w tygodniu. Możliwe indywidualne konsultacje logopedyczne!!!
Terminy spotkań uzgadniamy wspólnie z rodzicami
Uwaga! Uczestnictwo w zajęciach logorytmiki nie zastępuje indywidualnej terapii logopedycznej, jest jej świetnym uzupełnieniem. Znakomicie utrwala efekty pracy logopedy
Ja i mój świat – zajęcia rozwijające kompetencje społeczne dzieci
Rodzicu jeśli zauważyłeś, że Twoje dziecko:
- Nie lubi chodzić do przedszkola
- Niechętnie uczestniczy w zajęciach grupowych
- Ma trudności z koncentracją uwagi
- Jest nadaktywne, nadruchliwe
- Jest nieśmiałe, wyciszone lub wycofane
- Jest agresywne w stosunku do rodzeństwa lub rówieśników
- Jest bardzo mało samodzielne
„Ja i mój świat” to oferta skierowana do rodziców, którym leży na sercu prawidłowy rozwój społeczny swoich dzieci. Zajęcia mają na celu rozwijanie kompetencji społecznych dzieci, które będą ważnym zasobem niejednokrotnie wykorzystywanym w wielu sytuacjach życiowych. Umiejętność uświadamiania sobie uczuć, niepokojów, lęków innych osób (empatia) ułatwia zrozumienie i porozumienie. Umiejętności społeczne (takie jak: komunikatywność, asertywność, współpraca, praca w grupie, umiejętność radzenia sobie z emocjami) są bardzo ważnymi cechami dzisiejszego świata. Znajomość własnych stanów wewnętrznych i preferencji daje nam natomiast świadomość własnych możliwości, tworzy poczucie własnej wartości.
Sprawdzonym i skutecznym sposobem uczenia stosunków dziecka z otoczeniem społecznym są zajęcia w grupie. Nasze spotkania mają postać strukturalizowanych zajęć, na które składają się odpowiednio dobrane gry, zabawy i ćwiczenia. Proponowane zajęcia odbywają w cyklu regularnych spotkań, a każdemu spotkaniu przypisany jest szczegółowy cel, podporządkowany celowi głównemu jakim jest rozwój kompetencji społecznych. Cały cykl spotkań opiera się na pracy z grupą.
Warsztaty podzielone są na trzy etapy:
Etap I – w zajęciach uczestniczy rodzic, który wspiera dziecko w zabawie w gronie rówieśników – ta część zajęć prowadzona jest w oparciu o metodę ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne – podczas spontanicznej zabawy, dzieci poznają swoje otoczenie i uczą się czuć się w nim bezpiecznie, dzięki czemu otwierają się na twórcze działanie i nawiązują relacje z innymi osobami. Zajęcia dają okazję do poznania swojego ciała, usprawnienia motoryki, poczucia własnej siły.
Etap II – rodzic uczestniczy w części spotkań, ale jako obserwator pracy dziecka w grupie, pod kierunkiem pani pedagog – ta część zajęć prowadzona jest w oparciu o elementy arteterapii – podczas spotkań z różnymi formami sztuki dzieci doznają różnych emocji, doznań uczą się je opisywać.
Etap III – dzieci uczestniczą w zajęciach samodzielnie (bez rodziców), wraz z panią pedagog – zajęcia prowadzone z wykorzystaniem różnorodnych metod – dzieci uczą się i doskonalą umiejętności komunikacji, asertywności, współpracy, praca w grupie, umiejętności radzenia sobie z emocjami.
Ja i mój swiat to 20 spotkań prowadzonych raz w tygodniu po 45 minut. Ćwiczymy w grupach 4-5 osobowych. Zapraszamy dzieci w wieku; 3-4lat, 5-6 lat, 7-9 lat.
Pierwsze grupy zaczynają zajęcia już od października. Kolejne grupy są tworzone w miarę napływających zgłoszeń.
Mądry Maluch
Drodzy Rodzice!!!
Jeśli zauważyliście, że Wasze dziecko jest w normie intelektualnej, ale:
- ma trudności z koncentracją uwagi
- niechętnie rysuje i ma problemy z rysowaniem nawet prostych szlaczków, pomimo iż jest do tego zachęcane
- trudność sprawia mu zapianie guzików, wiązanie sznurowadeł, a także wykonywanie innych czynności samoobsługowych
- ma trudności ze wskazywaniem części ciała
- nie lubi zajęć ruchowych, słabo biega, skacze, ma trudności z jazdą na rowerze
- niechętnie bawi się układankami, klockami, puzzlami
To nasza oferta przygotowana jest właśnie dla niego. Zajęcia mają na celu usprawnianie zaburzonych funkcji psycho – motorycznych, a także wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka. Proponowane przez nas zajęcia to stymulacja wszystkich zmysłów (wzroku, słuchu, dotyku, smaku, węchu), podnoszenie sprawności fizycznej, a także rozwijanie sfery społecznej i emocjonalnej. Zajęcia prowadzone w formie zabawy, dobierane są w taki sposób aby każde z uczestników mogło rozwijać swoje umiejętności na miarę swoich możliwości. Proponowane zajęcia mają również za zadanie rozwijać twórcze myślenie dzieci.
Prowadzone przez terapeutę ćwiczenia usprawniają czynności analizatorów słuchowego, wzrokowego i kinestetyczno – ruchowego, a także kształtują lateralizację, orientację w schemacie ciała i przestrzeni. Ponadto proponowany program kształci również zdolność rozumienia i posługiwania się symbolami abstrakcyjnymi, co ma szczególne znaczenie dla dzieci, które będą w przyszłości rozpoczynały naukę szkolną. Zespołowa forma prowadzenia zajęć ułatwia nawiązanie kontaktów społecznych i uczy współpracy dzieci, które mają trudności w przystosowaniu społecznym lub są zaburzone emocjonalnie.
Mądry maluch to 20 zajęć psychomotorycznych prowadzonych raz w tygodniu po 45 minut. Na zajęcia zapraszamy dzieci w wieku 3-4 lat, 5-6 lat. Ćwiczymy w grupach 4-5 osobowych.
W zajęciach wykorzystujemy różne metody m.in. Metodę Dobrego Startu prof. M. Bogdanowicz, Metodę Marii Montessori, Glenna Domana, Howarda Gardnera.
DOŁĄCZ DO NAS. STALE TWORZYMY NOWE GRUPY!
Najnowsze komentarze